Marketingový fond - povinná propagace komodit z kapes všech zemědělců?

Sdílejte článek
Marketingový fond - povinná propagace komodit z kapes všech zemědělců?

Návrh zřízení tzv. marketingového fondu, jehož účelem by byla podpora citlivých komodit, představila Sekce administrace podpory kvalitních potravin SZIF. Povinnost přispívat do něj by měli všichni, kteří s citlivými komoditami (mléko, vepřové, hovězí a drůbeží maso, vejce, ovoce, zelenina a brambory) mají co dočinění - tedy zemědělští prvovýrobci, zpracovatelé i obchodníci.

Návrh navíc předpokládá povinnost evidovat aktivity spojené s uváděním citlivých komodit na trh, kam spadá evidence pěstební plochy, vypěstovaného a sklizeného množství, zpracovaných komodit a komodit uvedených na trh. Až 25 % finančních prostředků fondu by dle návrhu mohlo být využito na jeho administrativu.

Považujete povinnost přispívat do marketingového fondu za vhodné řešení, nebo byste příspěvky ponechali dobrovolné? A co říkáte na související povinnost evidence?

Marketingový fond_legislativní návrhOtevřít
Přečteno: 228x
Katalog farem