Vstup pro členy ASZ ČR   Registrace
Asociace soukromého zemědělství ČR

Asociace soukromého zemědělství ČR

Členy jsou farmáři provozující zemědělství na území ČR. Informace o farmách a komoditách.
Adresář Akce Diskuze Inzerce Obchod Ubytování na farmě

Vyhledávání

Svátek slaví Daniela a Diky
Čtvrtek, 9.9.2010 2:52
Po teplém září zle se říjen tváří.

Navigace

Počasí

Komodity

Paprika zeleninová: 56.24 klesá
Cukr krystal: 19.17 stoupá
Všechny komodity

Náhodná fotografie

TechAgro 2008   62

Krátké komentáře

Návštěvnost

Celkem přístupů: 1403799
Za týden: 13629
Za den: 2007
Online návštěvníků: 66
webarchiv certifikat c wspk farmarske trziste 125x47 v2 SVP cross compliance
Creative Commons License
ABK MZE
počasí copy
ceska farma
banner

Z našeho e-shopu

Tričko světlá šedá
Tričko světlá šedá ASZ ČR
Další výrobky
z našeho e-shopu!

Ubytování na farmě

SOWAC GIS agrodat kvernelandlogoSAS

Ministr jednal se zástupci soukromých zemědělců

Fuksa
Jednáním se zástupci Asociace soukromého zemědělství ČR (ASZ ČR) dnes zahájil nový ministr zemědělství Ivan Fuksa úvodní seznamovací kolečko s nevládními organizacemi působícími v resortu zemědělství.
« Zpět

Diskuze

To jsou událostě !!!
zorro  |  21.7.2010 18:52:46
Ono je to vlastně dobře, že to není zemědělec - odborník, protože odborníci typu Palase a Zgarby po sobě zanechali dostatečné krátery.Alespoň někteří nebudou muset upírat své naděje k nějaké ikoně místo toho, aby se věnovali tomu co je snad baví - práci na svém.
To jsou událostě!!!!
rocky  |  21.7.2010 14:20:56
Tak se podívejme na šibala.On se bude seznamovat se zemědělskou problematikou!?A já najivka jsem celou dobu žil v klamném přesvědčení,že ministra by měl dělat člověk,který je natolik fundovaným profesionálem v oboru,že by se od něho měli všichní učit.Bohužel zase mě doběhli.Hold člověk se učí selý život,co naplat.Hold koza taky není stoprocentní bíložravec,řízky ve verandě na talíři taky má ráda a přeci je to koza!!!!
 
To jsou událostě!!!!
tojar  |  21.7.2010 14:50:18
rocky: až ho jistá organizace pozve na krojované dožínky a projížďku v kočáře bude mu problematika zemědělství jasná...
  
To jsou událostě!!!!
sedlák  |  21.7.2010 16:42:31
tojar: A která to bude?
 
To jsou událostě!!!!
sedlák  |  21.7.2010 16:48:41
rocky: To, že není odborníkem na zemědělství až tak nevadí. Hlavně, že se vyzná v papírování atd. Co se jak seje, sklízí, čím se krmí kráva, kolik dojí atd jsou věci druhořadé a na to bude mít lidi. Jen když bude správně velet a zajistí nám "lepší zítřky".
  
To jsou událostě!!!!
warel  |  21.7.2010 18:10:27
sedlák:vy to okecáváte jak Urbánková kozmodýsk!stačí řict že bude vytloukat prachy!pro vás "lepčí zítřky":-)Babišovi na repku-Velebovy na bioploynky a všem pak vespolek dorovnat z rozpočtu za hor dlůhůů hop-ap do kešeně:-)myslím že píst je naposledy na zdvihu sedlák:-))Beru to podle našich bývalých bratrů šlováků ti se také nafukovali pred katerplilármy a že dotácie sů iba čerešnička na torte:-) a čo som tam včera čítal!!!!:sů po polsku druhy dovozce zgarbů z venku hlavně a to se podržte "zetorů":-))))Někde jsem čet článek našeho komisaře že do bruselu došlo od sedláků EU přes 6000 návrhů na SZP od nás prý jen pár a každy 5 asi právě na nich vyrostlý hňup je požadoval zrušit!!ten člověk pravil že se musel stydět:-))no jak se v minulosti vždycky řikalo:bolševici ze všeho nejvíc řvali:-)))
   
To jsou událostě!!!!
sedlák  |  21.7.2010 22:15:34
warel: To víte prachy jsou až na prvním místě. Dnes vyjeli u nás do řepek a prý to sype. Zítra či pozítří má začít chcát a pár dní to bude courat. Jak to oschne jedu na slaďáček - jedno políčko už bude a tak jsem zvědav na N - vidím to letos na vyšší N a to bude problém. No uvidíme po rozboru co laboratoř ukáže. Naskladním a po vánocích snad za 4 až 5 000 půjde. Přes pět asi né. Překupníci už lezou s cenou nahoru a tak snad letos poprvé co nemám smlouvu - bych si mohl vybírat??? No uvidíme? V Evropě to bude s obilím asi dobrý (myslím cenu) tak snad nám to cizina (za mořem) nezkazí.
    
To jsou událostě!!!!
warel  |  21.7.2010 23:16:03
sedlák:no tak šmelináři to možná nafouknou ale na druhé straně ceny patoků jdou nahoru a prachy těch co je chlastají dolů dále pár zrnek je tu loňských čili já bych na to nesázel kdo nakupoval loni za 300 tak 500dobrovolně nedá:-))jak věštíval BSV: loňské nízké ceny se nebudou už nikdy opakovat:-)uvidíme:-)jestli vám to vyjde jak ta spodní voda co vám natekla ke kořenům vlastně jako všecko tak jste:klikař,klikařů,klikař:-))))
     
To jsou událostě!!!!
sedlák  |  22.7.2010 22:21:12
warel: Věřte, že šmelináři nic nenafouknou - byli by přeci troubové! S nasazováním vysokých cen by přišli o zisky. Když dnes se nebojí o řadu % připlatit je jasné, že to jistě dobře prodají. Zatím to vše vychází až moc a proto čekám nějaký malér. Nyní nadherně prší, žádné kroupy, vítr v mezích. Trochu to lehne(už je ječmínek místy prolehlý), ale to se dá posekat jen to chce trpělivost.
Co se týká pití piva - jeto jedna z nějvětších jistot a tak se o slaďáček nebojím - jen ty paramatry mě trochu straší.
    
To jsou událostě!!!!
rocky  |  21.7.2010 23:25:37
sedlák:Úchylnost lidského pokolení nezná mezí a vy jste toho všeho jenom těžkým příkladem.Jestli váš syn bude jiný, ale těřko tomu uvěřit!!
     
To jsou událostě!!!!
sedlák  |  22.7.2010 22:06:52
rocky: V čem je problém? Co se Vám nelíbí? Růstem cen jsem mile překvapen. Překupníci mají nejlepší informace a když dnes mají opravdu zájem a šušníkama nešetří je to výborný signál. Řepka už šplhá téměř k 8 500 Kč/t a smlouvy jsou uzavřeny o tisícovku méně. Krmné obilí možná u nás bude problém - ovšem na Východě se sežere vše - hlad je hlad.
    
To jsou událostě!!!!
Anonymous  |  22.7.2010 19:51:37
sedlák:Loni jste radil uzavírat dlouhodobé smlouvy .Ve vašich radách je letos zména ? A co Amerika neskazí nám tu radost USA .
     
To jsou událostě!!!!
sedlák  |  22.7.2010 22:52:44
Anonymous: Jistě! Smlouva je jistota, že to co umíme vyprodukovat prodáme. Osobně bych také slaďáček měl pod smlouvou, ale nevešel jsem se nějak mezi ty co jsou velcí, či spíše nějakou tu korunu utrousí na správném místě. Věřte, že mě to nasr..., ale byl jsem ubezpečen, že se mnou počítají a když prý umím skladovat i do jara není přeci problém to prodat později.(Jen dodám, že zhruba 20% ječmínku mám stále na skladě a právě ono množství mě zajistí splnění určitých parametrů - "správným" namícháním, že rozumíme o co go.) Přesně tuto větu onomu výkupčímu řeknu až mě bude (jistě brzo) kontaktovat, že by už mohl uzavřít smlouvu. Vše je zatím ve hvězdách a co se bude dít se smlouvami na nízkou cenu některých komodit? Solidní odběratel připlatí - "něco" a ostatní mají právo ohánět se smlouvou. Jen jim bude potřeba připomenout, jak se chovali, když ceny letěly dolů a jak plnili smlouvy.
Kdy jsem to tipoval, že pojedu sklízet? 28? No možná to dle předpovědi vyjde - to jsem věštil, někdy v květnu?, kdy BSV a parta ostatních popletenců vyhrožovala s opožděnými žněmi. No nic BSV zůstává svůj - jak Kája???
  
To jsou událostě!!!!
tojar  |  22.7.2010 9:11:33
sedlák: na tak alý stát je těch neználků nějak příliš. ještě nedávno jste už viděl pana Stehlíka v ministerském, v horším případě náměstkovském křesle. Nechápu proč jste prosazoval aktivního, problematiky znalého sedláka, když dneska říkáte, že věci není třeba rozumět. Včera jsem na ČT 4 poslouchal debatu redaktora Veselovského s ministrem Johnem. Pořád jsem si říkal, co mi to připomíná. A v tom se mi rozsvítilo - Kraus versus Kateřina a téma dne "biomasa". Jen více takových odborníků a lepší zítřky nás čekají "Vbrzku".
   
To jsou událostě!!!!
warel  |  22.7.2010 18:24:11
tojar:tak nevím proč vás to sejří:-)já vím že se cítíte nedoceněn:-)horší to nebude i kdyby to vzal pepek vyskoč:-))četl jste program?,tam je všechno prachy bioplyn řepka podpora všeho:-)to jsou hotové vánoce:-)je to jako s vámi:vy jste šéf s.r.o mate tam člověka s učňákem mnohdy start ze 7třídy který mistrovsky tahá pluh válce Horcha a seče holandem,když vy v ůnoru odjedete na kongres SHR na Kubu a vrátíte se v září obilí bude na hůře a pole spodmitáno!!!opačně to skončí hned na začátku sádrovým krunýřem nebo demolicí stroje:-)))Fakt je že obědnat osivo hnojivo,postřiky a naftu chce už minimálně SZŠ s VŠZ už to nakoupíte i z množstevní slevou:-)))fuj to je hic!!!!no aspoň žert:-)))
    
To jsou událostě!!!!
Rolník  |  22.7.2010 22:57:40
warel:Vtipné!!A částečně pravdivé.Nemůžu zde na fóru plně souhlasit s nikým,ani s Vámi ani s p.Tojarem a ani sedlákem(ikdyž k němu mám názorově nejblíže)protože mám svůj názor!!A díky bohu ho můžu mít a vyjádřit.Ale zpět k Vašemu přízpěvku.Za prvé,a už jsem to tady myslím psal,že na chudý musí být přísnost!!Bratranec dělá agronoma v ZD a vždy když přijede a jdem na pole,tak říká:No jo,když ty si jedeš stříkat když nefouká,třeba ráno nebo v sobotu večer,k tomu já nikoho nedonutím!V úterý ráno jsem začal plnit postřikovač ve 4h Roundupem a v 9h bylo postříkáno 14ha pšenice a jarního ječmene,pěkně za bezvětří než začalo pálit slunce.A v 10h už jsem byl v práci(se svolením majitele),kde jsem musel popohnat zaměstnance,protože od rána měli free a podle toho se chovali.A věřte,že 100% z nich chtějí být zaměstnanci,protože jim řeknete co mají dělat a oni se nemusí o nic starat.Dobrou noc.Jinak u nás v polabí nyní 24°C,ale po ugrilované klobáse s rodinou a třech dobře vychlazených G11 super večer!!
     
To jsou událostě!!!!
tojar  |  23.7.2010 7:37:49
Rolník: to se divím, že šéf toho vašeho bratrance už dávno nevyrazil, když nemá žádnou autoritu.
      
To jsou událostě!!!!
tomassk  |  23.7.2010 8:54:10
tojar: /každý nepřevzal metody soc.zem.kdy šéfové ani dělníci za nic nemohli.,kdy za všechny nedostatky mohli technici ,se kterými si kdekdfo mohl vytřít pr...
      
To jsou událostě!!!!
Rolník  |  23.7.2010 9:50:27
tojar:No s nima tam nehme ani předseda!Ikdyž co by chtěl za 60kč/h.
      
To jsou událostě!!!!
ROCKY  |  23.7.2010 10:23:06
tojar:Spíš bych řekl,proč si do toho postřikovače nesedne ten agronom sám.Dneska s těma mašinama to není vůbec problém a aspon by těm volotrkům dokázal,že nejsou nepostradatelní.Jenže by musel sám chtít a nehrát si jenom na mocipána.V tom je dneska u podniků největší zádrhel.Študie slouží mnoha lidem než jenom jako pojistka k tomu,aby už do smrti nemuseli manuelně dělat.
       
To jsou událostě!!!!
tojar  |  23.7.2010 11:11:02
ROCKY: dneska nám tu od rána prší, tak si můžeme poklábosit. Již drahně let propaguji i realizuji následující - jako technik, vedoucí či manažér (jak se dneska módně říká), abych měl přirozenou autoritu, musím ovládat většinu běžných prací i manuelně. Ale zásadu mám jedinou, nikdy nesuplovat práci za člověka, který je za ni placen. Pak by se z vás stal pohůnek kdejakého lempla.
        
To jsou událostě!!!!
warel  |  23.7.2010 15:22:14
tojar:je škoda že člověk s takovímy názory sám nehospodaří:-))s tím lemplem to platí i opačně ale když vidím petky na poli daleko od silnice papíry a piksle od jogurtů a různého žrádla jak to pohunek vyhodil z trachtýře tak na tom je vidět ta letitá vaše výchova!jaký pán takovy kmán:-)o vybydlených traktorech ani nemluvě.-))
       
To jsou událostě!!!!
warel  |  23.7.2010 15:06:33
ROCKY:tak jsem nějak chtěl odtušit rolníkovi:-))ten traktorita tam má furt hovno jak za bolševika ale oni si navalili platy a rozpacelovali si ty a.s a s.r.o čili dělají na svém!takže o žních a jiných narazech více prací by si měli pařit koule v Dearech nebo aby poznali co je dělat na svém v zetorech bez klimy:-)))s píchlím sedlem:-))
     
To jsou událostě!!!!
sedlák  |  23.7.2010 10:34:06
Rolník: Polabí je kus krajiny jste mezi Mělníkem a Litoměřicema? Co okurky a ostatní zeleninu - děláte? Jde to dnes velice na odbyt, ale má to jeden zádrhel je to pracné a to nám už jaksi nevoní, nebo se pletu???
      
To jsou událostě!!!!
Rolník  |  25.7.2010 8:51:58
sedlák:Polabí je taky mezi Kolínem a Pardubicemi.S tou zeleninou jste to skoro trefil.Dělali jsme(v té době ještě s rodiči)tuny brambor,rajčat,okurek a metráky česneku do doby než se rozjeli supermarkety a zkončil velkoobchod za humny.To je do cca roku 98.Potom chvíli ještě mlíko a o něco déle býci a dnes to jistí 8ks prasat ročně pro rodinu.Co říkáte na počasí?Díval jsem se na předpověď na Idnes a celý příští týden špatné a zlepšení v nedohlednu.U nás krom ozimých ječmenů a nějaké řepky ze čtvrtka není seknuto nic.Pšenice(ty nejhorší porosty) měli ve čtvrtek 17% a ty super porosty 24%vlhkosti.
       
To jsou událostě!!!!
sedlák  |  25.7.2010 10:09:18
Rolník: To jen, že k tomu Polabí také nemám daleko a tak jen mě zajímalo z jaké oblasti jste.
Mám tento názor. Lidi jsou přežraný všehomíra ze supermarketů a dnes je možnost je oslovit s kvalitní selskou produkcí přímo ze dvora spojenou s určitou okecávačkou, že to máme zdravějčí, čerstvější, že podporují českého podnikatele atd. Kolega dnes prodává metráky okurek denně za 12 až 15 Kč a nestačí sbírat o česneku, cibuli a dalším ani nemluvě. Má to jednu nevýhodu je to pracné a vyčerpávající vše dát dohromady, ale finanční výsledek oproti obilí je mnohonásobný. Je to cesta do příštích let pro nás menší, být zase o kus dál než to těm velkým zase dojde - oni mají spoždění cca 3 roky.
Počasí je opravdu zajímavé. Nejdříve vedra a nyní, když je to zralé bude chcát a chcát a kvalita půjde do prd.... Ječmínek slaďáček něco vydrží, ale pšenička půjde s parametry dolů a to bude voda na mlýn všem našim odběratelům, aby nám mohli dát méně. No, uvidíme.
        
To jsou událostě!!!!
warel  |  25.7.2010 11:32:47
sedlák:no vidíte jak jste otočil jak na kramfleku:-))já si pamatuji ty vaše směry ale dřína na zelenině tam ale rozhodně nebyla:-)jo gm kukuřice a gm kobzol na líh ve 100tunách to jo ale makat na česneku kdepak:-))i nedávné vaše věštby o sklizni teď vypadají jinak:-)ale pořád mate želizko ječminek:-) prameny podzemnímy jak jste mě ráčil poučit dostal vodu za sucha ke kořenům ze zdola a teď 40mm z hora větřík ho položí týden vedro déšť a bude hrát všema barvama:-) to jsem pesimista co:-)A nejsem ani optimista že vy budete o 3 roky rychlejší než velcí:-)kdo čichl k lehkokorunkám ten se k práci těžko vrací byť je o par šušníků více:-)))
         
To jsou událostě!!!!
sedlák  |  25.7.2010 13:36:53
warel: Je vidět, že se ve vás nemýlím, čím hůře pro nás tím lépe pro vás! Také, když nás zamrzí - Vás potěší - nevím jak s touto povahou můžete žít!!! Už to bylo 88 mm, ale stále to není katastrofa. Problém to bude za týden bude-li stále chcát. Nemusíte mi nic podhazovat - vždy jsem psal dokud není sklizeno - není vyhráno, jako ve fotbale vedete a rozhodči vás v posledních minutách vašeho maximálního výkonu zařízne. Bohužel i ta příroda se někdy tak chová, ale to přeci víme!!!
          
To jsou událostě!!!!
chovatel  |  26.7.2010 6:40:13
sedlák:zdravím pane kolego,podle chování včel bych řekl že minimálně čtrnáct dní bude počasí stát za hovno,ale všechno špatné je pro něco dobré, když něco během týdne naprší tak s pastvou už do konce sezóny nebude problém.Jak jste užil dovolenou,já byl pár dní na vínových cyklostezkách v podyjí,bezva,jenom jsem měl navečer strach že mě komáři píchnou kolo.
           
To jsou událostě!!!!
sedlák  |  26.7.2010 22:52:25
chovatel: Také zdravím. Byli jsme tři dny u známého na ekofarmě - blízko zologické, přehrady atd. Chorvatsko jsme vypustili. Synkovi je 15 měsíců a tak až za rok. Já bych jel, ale žena je rozumnější a myslí co by se mohlo stát malému atd. Na těch cyklosteskách se asi dost pije? Pitný režim se musí dodržovat a v těch vedrech prý až pět litrů. Deset piv bych vypil v pohodě, ale pět litrů vína by mě zabilo. Dle % alkoholu by to mělo být samozřejmě méně - tak kolem dvou litrů? Ve sklípku je nádherně, ale vylézt na to vedro je potom "smrtelné". Vím, že asi tak před 30 lety tam byli naši kolchoznici a chlastali zadarmo ve sklípku, ale ouvej potom v autobusu v tom vedru - každej prý házel šavle no prostě nářez. Řidič odmítl dál jet a pokračoval až měli prázdné žaludky - dodnes na to vzpomínají.
Té vody bylo dost, ale zatím vše v pohodě. Na spodní vodu je to zapotřebí a 88 mm už je ve studních znát. Dnes u nás po obědě kosili řepku a zítra kolem 15 hodiny zkusím zaseknout ječmínek. Dnes měl v 17 hodin 16,8% vlhost a tak zítra bude-li větřík by mohl mít 15% a to už sekám. Ve středu má zase chcát a tak nějaký ha by mohl být pod střechou. Aspoň uvidím jak to sype a hlavně zajedu udělat rozbor - z toho mám letos obavu, aby dusíky nebyly okolo 15%. To by přes zimu nevydejchal. Necelé 1 % je do května schopný spálit, ale 14% by slaďáček nebyl. Ledaže by to bylo všude a potom jaksi ty nepřekročitelné parametry jdou stranou a ouvej - pivo je z toho také dobré.
          
To jsou událostě!!!!
warel  |  26.7.2010 15:41:39
sedlák:ale bože zas mi nasazujete psí hlavu!!!já to dělám dosti dlouho abych věděl dost o tom kdy je hotovo!!to mě jen nasraly ty vaše řeči a terminy jak bude a zakolik!!někde to zde je:-)myslím že 28.7 jste dokonce plánoval dožínky:-))o tom že bude chcát tam nebyla ani zminka!!optimismus je dobrá vlastnost ale kdo je zemědělec tak ví že je lépe býti při zemi!§mnoho optimistů mívá také světlejší barvu rakve:-)))
           
To jsou událostě!!!!
sedlák  |  26.7.2010 23:05:27
warel: Vy jste fakt popleta!!! A věřte bude ta paměť horší a horší. To víte stáří patří k životu a kdo má štěstí se k tomu dopracuje. Pane kolego jěště jednou!!! Někdy v květnu jsem si tipnul, že zaseknu do ječmínka 28.7. v 13,51 hod. A hlavně to bylo po prognóze od BSV a dalších popletů z AK, že letos žně budou hodně pozdě - "skoro až do vánoc". Každý den čekám další katastrofický scénář od těchto borců, že příroda nás zamědělce zničí - to myslím ten déšť a je třeba urychleně svolat krizový štáb a poradit se - co s tím a případně vyrazit štrajkovat na dálnici proti onomu zlu zhůry!!! Zítra je 27 a tak jsem se o den seknul(nebude-li pršet). Příště než zase nějakou hovadinu napíšete - vzpomínejte a třeba i listujte zde v příspěvcích co kdo napsal a nepodsouvejte ve vašem případě úmyslně LŽI!!!
            
To jsou událostě!!!!
warel  |  27.7.2010 14:38:25
sedlák:tak Veleba se poučil z krizového vývoje:-)na rozdíl od vás a co se týče prognoz tak sveřepě mlčí:-))Ted právě žasne nad joghurtem za 3k a pivem za 3.60 a jujce jablečné za 12 :-))))a láteří že za ty ceny to nikdo neudělá a sejří nad kvalitou s obavami o občany kteří ji mají na háku :-))v parlametní kantýně mají taky takové ceny a nesejří:-)))Po zvýšení DPH to budou standartní ceny jinak se zase zmenší "rozměr"jestli bude šroubovat ceny:-)))No a k te vaší věštbě kde jste určil už v květnu datum hodinu a minutu záseku je jedno !§jestli jsem se sekl neboť je to celé hovadina:-))asi tak!Já nebudu nic věštit ale přeju všem ať "zoncna rumpluje"tak dlouho než padne poslední klas:-)))
             
To jsou událostě!!!!
sedlák  |  28.7.2010 22:14:00
warel: Ta poslední věta o Vás vypovídá vše. Co vaše rodina - těm také přejete to nejhorší???
              
To jsou událostě!!!!
warel  |  29.7.2010 11:23:48
sedlák:přeložím posledni větu pro cajzly :-)ať "zoncna rumpluje":-))- ať slunce svítí ....než padne poslední klas:-)jestli vám to nepasuje což nechápu při vami hlášených srážkách 80mm tak ať vám tam chčije ve dne i v noci!! spokojen:-))
               
To jsou událostě!!!!
sedlák  |  29.7.2010 23:20:16
warel: Co je to za řeč? "Tatarština" Pokud to jen je ve vašich silách používejte rodný jazyk, ať to pochopí i obyčejný sedlák. Nějaké oblastní slátaniny mě moc nezajímají. Pochopil jsem to tak, že nám přejete rumplování - bouřky do té doby než poslední klas lehne.
                
To jsou událostě!!!!
rocky  |  30.7.2010 11:25:02
sedlák:Člověče,vždyd vy napadáte člověka,který vám přeje pohodové slunné počasí až do samého finále a pak to ještě z důvodu neznalosti místního nářečí zase otáčíte o sto osmdesát.Zajímavá t politika.MÍSTO ABYSTE SE OMLUVIL ZA NEPOCHOPENÍ NEBO POŽÁDAL O VYSVĚTLIVKY.To vás v asz neučí.Vratte krajíčky a požádejte o novou výuku.
                 
To jsou událostě!!!!
warel  |  30.7.2010 16:55:06
rocky:vidím že znáš mapu:-)ale von sedlák si potrpí a rád teatrálně zaplane spravedlivym chněvem,jako u té Havrankové:-)Hlavně aby neměl vyšší ambice v ASZ:-)Vlasta Tlustý komunista ve třičtvrtě na 12 to byl také takový rétor ten jak přijel ke sněmovně na Harlí-davison Blue-elektra-glide tak nenechal na bolševicích niť suchou:-)kam to dopracovali za 40let:-))jeho rovná daň s přiblblím kolečkem se stala osudným pro náš rozpočet!!! a jemu zaplať pánbůch také:-))Od sedláka nám nic takového nehrozí :-) ale kdyby moh tak vedle fotovoltaiky a řepky nás nadšeně zasere GM plodinami:-))na ty je kadet:-))a nebo agenT MONSANTA:-)))
                  
To jsou událostě!!!!
rocky  |  30.7.2010 21:05:10
warel:No jo,on sedlák je sedlák.Ambice na ministra,dotační tituli na John-DEERE,v hlavě věčný chaos jak to dopadne s tisícimetrákovým výnosem u brambor atd.Já už tyhle chlubílky a inženýry za proložku vajec mám přečtený.To je humbuku a pak hovno do hovna,akorád vostuda a dluhy.Takových exkalibrů máme plnou republiku a za nima spoušt,spoušt a zase spoušt.Jak říkám pásák,samopal a chlorový vápno.To by to všechno vyřešilo na to tata.
                   
To jsou událostě!!!!
warel  |  31.7.2010 9:56:13
rocky:jéžiš rocky to je mazec:-)já samozřejmě souhlas:-))ale opatrně:-)byl bych nerad aby tě dali do klatby:-)
                    
To jsou událostě!!!!
Rolník  |  2.8.2010 15:05:28
warel:Je tady nějak klid.Tak to máte asi všichni na poli kombajn,jako já.Tak už musím...
                   
To jsou událostě!!!!
sedlák  |  3.8.2010 9:48:15
rocky: Abych to zase špatně nepochopil. Jsem také zařazen do skupiny pod pásák? Dle vašeho příspěvku to tak chápu. Čím jsem si to zasloužil? Za pravdu umíralo milióny lidí a tak se mnou také do jámy. Tak mi to nějak vysvětlete. Co se týká těch bramborů v pokusech dosahují výnosu okolo sto tun a tak nevím čemu se pořád divíte. To, že vám brambory sežere mandelinka, nebo plíseň je vaše hloupost a potom sklízíte 15 tun. Kolik dojíte od kraviček pouhých 4000 a nebo jste někde přes 8000. Dnes se běžně u nás sklízí 10 tun pšenice a soused který to neumí sklízí 5 tun. Tomu se říká pokrok a zaostalci zůstali v minulosti na stromech. Pochopil jste něco???
                    
To jsou událostě!!!!
ROCKY  |  3.8.2010 17:13:39
sedlák:Jde o to,že všichni nemají podmínky aby měli výnosy 100q u pšenice.Právě proto,jak jsem již psal by měli pobírat úplně jiné měřítko dotací.Co se týká toho pásáku,tak vás určitě do této kategorie nezačlenuji.Vážím si lidí,co pracují v zemědělské prvovýrobě.S osmitisíci užitkovosti s vámi můžu polemizovat.Táhli a směřovali jsme to ještě výš ale při dnešní realizační ceně vykompenzované vstupy docházím k závěru,že je lepší nasíci bodláčí na mezi dát ho sežrat kravičce,nechcípnout hlady a na celou společnost z vysoka nablejt.At si to ti študovanci a chytrolíni z Prahy dovezou.Oni jim to dají zadarmo,tak co řešit!!!
                     
To jsou událostě!!!!
sedlák  |  6.8.2010 9:36:16
ROCKY: A vo, vo, vo tom to je. Proto vy děláte kravičky a u nás nemají co dělat. I soudruzi jézéďáci k tomu docházejí - prý u nás v kolchozu kravky zruší a budou dělat jen prasata. Je intenzita a intenzita a každý ať si najde co je jěště přínosné a co už né. I když někdo neumí počítat na konci roku či po daňovém přiznání se vše ukáže. Dneska a zítra další voda prý až 100 mm - to je nářez. No nedivme se v Rusku neprší a je tam vedro, tak někde musí pršet a být zase zima. Jen čekám na to umoudření počasí - prý bude, ale kdy? Ječmínek je z 80% pod střechou a v úterý padne poslední a budeme chlastat.....!!!
                      
To jsou událostě!!!!
Karlos  |  6.8.2010 10:29:44
sedlák: A kolikpak sype sláďáček?
                       
To jsou událostě!!!!
sedlák  |  6.8.2010 11:08:37
Karlos: Něco málo přes 6 tun se v průměru dostanu. Vedra udělaly své a tak je o tunu méně. Jestliže ho prodám v zimě za 5 000 - je to vejvar!!!
                        
To jsou událostě!!!!
tojar  |  6.8.2010 12:24:59
sedlák: pane Sedláku nic ve zlém, ale jistě je Vám taky známo, že každá samochvála dřív nebo později začne smrdět.
                         
To jsou událostě!!!!
sedlák  |  6.8.2010 17:06:31
tojar: Vy jste popleta! Já si sypu popel na hlavu, že jsem čekal 7 tun a sklízím cca 6 tun a vy tomu říkáta samochvála. Tak to jsem se docela zasmál a navíc to jsou jen holá čísla. Samochvála by byla, že jsem dobře zasel, pohnojil, postříkal a dnes s minimálními ztrátami sklízím, protože mám jeden z nejlepúších kombajnů. Tak a nyní už víte starý praktiku co je to samochvála a co jen holé výsledky!!!
                      
To jsou událostě!!!!
warel  |  6.8.2010 15:56:24
sedlák:tak měl jste pauzu ale teď jste pustil tři po sobě ale to se nedá číst:-o vy musíte sedět v knajpě někde v koutě sám !!to normální člověk nemuže ustát:-o"zlatá česká huba".-))My jsme takové řešili standartním postupem 4x zasebou rumový baipas a za půl hodiny "maloval"a netrefil ani dveře na hajzl! a byl klid:-))
                       
To jsou událostě!!!!
sedlák  |  6.8.2010 17:10:00
warel: Také se vám pravda nelíbí!!! No a ty čtyři kola po sobě bych bral. Dnes večer při kartách toho bude víc. Chčije a chčije a tak je čas na karban. Také rád vyhráváte???
                    
To jsou událostě!!!!
tojar  |  4.8.2010 9:17:39
sedlák: tak jak vás tak pozoruji, pánové, nějak jste se s diskuzemi dostali do jakési slepé uličky. Nebo se tomu taky říká mlácení prázdné slámy.
                     
To jsou událostě!!!!
warel  |  4.8.2010 20:53:05
tojar:jo jo je to jako na poli:-)ale vy jste jeden kopec srandy:-))asi vyletěla cena půlek??nebo přiklepli dodace na bioplynku???nebo veleba poslal prachy na bilbord před prasečák na reklamu na špekáčky s českého masa od českých výrobců:-)))ať nežerem ty blafy z dovozu:-))))ach jo to je sranda:-)))
                      
To jsou událostě!!!!
tojar  |  5.8.2010 7:46:41
warel: ve vašem případu se dá říci pouze jediné, "Blahoslavení chudí duchem" ( když nechci urážet to nevinné zvíře...).
                       
To jsou událostě!!!!
warel  |  6.8.2010 16:13:12
tojar:tak jak už jsem vám několikrát řekl :takové hodnocení od vás beru jako že jsem trefil :-)"postřelená husa":-))ale přiložím ještě polínko:-) potěšil mě pan ministr Fuxa když řekl že to věčné řvaní po rovných podmínkách by bylo vítězství pyrhy:-)))on dal příklad rumuny já říkám že by stačilo srovnat nájmy a jste vřiti:-)Proto že je dá se říct laik tak to vidí jak to je:-) vy žijete stále v chimérách vekých širých korva-lánů:-)))a najvyšším počtem odborníků na ha:-)))))))))navíc si u lidí plepšíte když se zdraží chleba a zasráním republiky řepkou:-))))
                        
To jsou událostě!!!!
chovatel  |  6.8.2010 18:04:26
warel:nedávno jeden víceprezident AK burcoval za rovné podmínky a na dotaz zda myslí včetně nájmu,se nasral a řekl že o nájmech se nebude bavit protože rovné být nemůžou,když v 15tce je osmdesát vlastních a u nás jenom dvacet,a že je u nás jenom 20cet za to nemůžou zemědělci ,ale vlády protože nechtějí státní prodávat právnickejm osobám.Kolchozy zatím kupují pozemky tojarsystémem,proto jste nerozuměl tuhle výroku Jírováka,že chtějí zákon na státní půdu pro právnické a umožnit PŘEVOD NAKOUPENÉ i pro tojar systém platí že až po třiceti-jasnačka warel.
                         
To jsou událostě!!!!
warel  |  6.8.2010 18:35:02
chovatel:jo von ten pan "rovnej" zapoměl říct jak se nadšeně vracel majetek a lidi k půdě když je zde 20% ve vlastnictví sedláků??? ne to mě nesedí "farmářů"a že to bylo na jeho přání ten zákon:-)) restituce jdou po 20letech do štrazburku:-))No a k tojarsystemu:-))tonda zápotockej taky tvrdil že nebude měna!!!Voni souzi už si najdou obezličku???
                          
To jsou událostě!!!!
chovatel  |  7.8.2010 6:10:05
warel:dokonce už začíná boj o církevní půdu Veleboj už přijel na praseti za arcibiskupem a pozval ho na dožínky do Budějovic.
                           
To jsou událostě!!!!
warel  |  7.8.2010 9:16:16
chovatel:to může přijeti na čem chce:-) církev není stát!!Biskupové jsou boží manažeři:-) a lepší jako veleba:-) já jim fandím!ať je jim půda s lesy vrácena!!! církev se o majetek dobře postará a nenechá si ho plundrovat:-))Je to jiný soupeř než stát a drobní vlastníci!!!Amen
                            
To jsou událostě!!!!
městský chytrák  |  7.8.2010 9:59:46
warel: prdlajs! Církev (pokud vůbec něco dostane zpátky - a proti tomu velebovci léta těžce a úspěšně lobují) je stejně bezradný vlastník jako kdokoli jiný, protože už jsou po generace od majetku odtržení. Takže v mnoha případech dojde k tomu, že jim od toho velebovci za pár šupů pomůžou a ještě se budou tvářit, jak bohulibou a záslužnou dělají činnost. To nejsou fantasmagorie, to už je paralela na současnou praxi - dnes ovšem v malém.
                    
To jsou událostě!!!!
warel  |  4.8.2010 21:31:18
sedlák:no myslím že se z toho pokroku jednou p......e:-)zrovinka jsem čet že pivo už se múže vyrábět z náhražek:-)čili váš pilíř!!slaďáček už nebude možno šponovat:-)lze ho nahradit i jinou obilovinou!!pivovarníci praví že to nebudou dělat:-oale znáte to§separátní špekajdy a přitom tojar neví co s pašíkama:-) halt pokrok nezastavíš:-))
                     
To jsou událostě!!!!
sedlák  |  6.8.2010 9:25:40
warel: Nic proti tomu. Pokusy se dělají všude. Zrovna pšenice nedude levnější a tak se o ječmínek nebojím a o kvalitě pokusů raději pomlčím. No a kdyby náhodou přeci jen blbost zvítězila - není problém pěstovat něco jiného. Brambory letos vypadají nádherně. Včera jsem nakopal pro kuchyň a fakt dobrý. Nať stále zelená, vody dostatak, tak padne rekord???
                  
To jsou událostě!!!!
sedlák  |  3.8.2010 9:26:10
warel: Na paní Havránkovou už neodpovídám - vše jsem již řekl. Žádné ambice nemám. Rád dělám vše na plno a se sedlačinou by to nešlo. Něco bych musel ošidit a to bych se musel za sebe stydět. Fotovoltaika je zdroj energie, který má v budoucnu obrovské možnosti, ale né za tyto nesmyslně vysoké ceny. Jistě se vymyslí účinnější technologie atd. To, že nevíte o GM plodinách téměř nic mě nepřekvapuje. Jako vy jste zaostalý jsou i pohlaváři co v Evropě rozhodují a ujíždí nám zde vlak. Je to pokrok a svět to pochopil. Proč stříkat cukrovku 5x proti plevelům, když by stačilo třeba 2x Roundupem atd. O přínosu pro přírodu a ušetření miliónů za zbytečnou chemii ani nemluvě.
                 
To jsou událostě!!!!
sedlák  |  3.8.2010 9:11:36
rocky: Kdyby to byl někdo jiný a né warel, který nám přeje po většinu to nejhorší, takto bych nereagoval. Máte pravdu omlouvám se za nepochopení a příště na podobné kecy budu reagovat po soudružsku.
                  
To jsou událostě!!!!
warel  |  3.8.2010 13:15:44
sedlák:tak vy sedlák pokud jste si nevšiml už tak reagujete:-))Nepřemlouvali se tak takovými argumenty kdysi sedláci do JZD:-)))Jste nadšený jak pokrokový svazák na festivalu mládeže na Cubě:-))Horujete pro pokrok ale mléko co díky pokroku vydrží 2měsíce je u vás břečka a chlastal by jste jen syrové jak před 100lety:-)Pokrokově pěstovaná rajčata na substrátu by jste nedal ani prasatům:-))a papal jen okopávaná ze zahrádky:-))Fotovoltaika je dobrá pokud ji máte na poli vy!!! pro ostatní je to drahý špás!!který platí ostatní lidé:-))GM jsou dobré pro Monsanto neb si budete muset osivo od nich draze zaplatit:-)) Ještě k těm vašim výnosům :-))to není o zaostalosti a vašich "abnormálních schopnostech"nakrmit obilí a koupat ho v chemii je o penězích a ne o zaostalosti:-)tady se mylíte a strašně přeceňujete:-)))no ale my už vás berem jaký jste:-))Ještě na závěr,někde jsem čet že zaostalci z EU se vzdali rozhodování o GM a nechají to na vás!!tak do toho:-)))
                   
To jsou událostě!!!!
sedlák  |  6.8.2010 9:18:59
warel: Pokrok nezastavíte a zemědělství nemůže stát stranou. Možná to úplně nechápete, ale nebudeme-li používat nejnovější poznatky ze světa, nemáme šanci obstát. Vám je to zajisté jedno. Vy jste přivedl hospodářství na buben a předci se za vás musejí stydět.






        
To jsou událostě!!!!
Nováček  |  25.7.2010 12:09:30
sedlák:Když mluvíte o práci,kolik potřebujete dostat z hektaru,aby to bylo dost peněz?
         
To jsou událostě!!!!
sedlák  |  25.7.2010 12:26:01
Nováček:jak za řepku!!
          
To jsou událostě!!!!
Rolník  |  25.7.2010 13:12:02
sedlák:Moje situace je na rozdíl od Vás odlišná,protože zemědělství dělám při práci.A pokud mě z mých 20ha orné půdy(letos na podzim přibude dalších 5ha)zbyde po odečtení všech nákladů včetně dotací 10tis./ha,tak jsem spokojený,protože,když to rozpočítám na hodiny,tak je to solidní vejvar!Ale to pro mě nyní není až tak důležité.Nejdůležitější pro mě v současné době je,že v případě ztráty zaměstnání nebo jiné nečekané ekonomické nebo sociální situaci ve společnosti jsem okamžitě schopen se živit plně zemědělstvím(produkce zeleniny a masa) a tím zajistit své rodině dostatečný příjem financí a obživu.Ale nyní je pro mě pohodlnější chodit do práce a při tom si za peníze z hospodaření na polích zvelebovat zem.usedlost a nakupovat stroje a v zimě jezdit s rodinou na hory a neřešit,jestli na to mám nebo ne.Ale když mě řeknete,že za týden mě přivedete na dvůr deset krav,tak opráším dojení,chlazení,vyndám z kůlny fukar,rotačku,obraceč,shrnovač,sběrák a můžem začít.Ale musí nastat taková bída(pro mě),že budu mít potřebu to udělat abych přežil a zabezpečil rodinu.
           
To jsou událostě!!!!
sedlák  |  25.7.2010 13:23:57
Rolník: Hezky napsáno a je to tak!!!
         
To jsou událostě!!!!
sedlák  |  25.7.2010 13:30:13
Nováček: Někdo odpovídá za mě. Řepku nedělám. Naprosto jednoduše všěchny půjčky zaplatit v termínu, pro rodinu mít jistotu atd. Po odečtení všeho, když zůstane něco čistého je to vždy dobré - takže když na účtu přibývá dobře a můžu polevit, když ubívá musím přidat. A tak tedy dejme tomu dva čistého z ha jsou dobré.
   
To jsou událostě!!!!
sedlák  |  22.7.2010 22:29:30
tojar: Prosazoval je silné slovo - snil je lepší - sen se málokdy splní. Dnes nebudu nového ministra odsuzovat, protože o něm víme pramálo. To, že není sedlák víme, ale bude-li pracovitý na tom co nás nebaví(byrokracie, neposlušní ouřadové) a dovede-li ke zdárnému konci restituční a transformační prokletí - bude na věčné časy blahořečen.
    
To jsou událostě!!!!
tojar  |  23.7.2010 8:04:43
sedlák: člověče, vy jste tady málem prosazoval spanilé jízdy k volbám a teď takhle obracíte. Že by ono známé "koho chleba jíš..." . To vám ještě nedošlo, že zemědělství je ze strany našich mocných bráno jako přílepek a snad dobrá trafika pro věrné paladiny.
     
To jsou událostě!!!!
sedlák  |  23.7.2010 10:29:16
tojar: Nepleťte mnoho věcí dohromady. Před volbami to bylo jasné co nejvíce hlasů pro p. Stehlíka, aby se dostal do parlamentu a měli jsme tam svého koně. To se nepovedlo jen díky naší lhostejnosti, kdy řada selských rodin se na to prostě vys.... Na druhé straně jeli zavolit někteří stovky kilometrů a neměli s tím nejmenší problém a soused od vedle prostě neměl čas. Dnes bude nadávat atd a když mu řeknu, že za to může on a podobní kouká, jak vůl. Vůl není sprosté slovo je zvíře.
Odsuzovat nyní nového ministra je předčasné - uvidíme co splní a kritizujme až vykolejí. To, že mohl být na tomto postu někdo jiný je již zbytečná polemika. Jó, kdyby včera nepršelo nyní jsem mohl sedět třeba v kombajnu a dát vzorek.
Napršelo 45 mm, v noci jsem vyléval 24 a ráno 21 mm a žádná rachota krásný déšť a bouřka v povzdálí. Nyní drobonce prší a bude asi i zítra, tak možná dalších 20 mm? Nyní už je to jedno spadne-li 100 či 60 mm je zalito, jak jsem si přál a brambory a cukrovka mají co potřebovaly. No ještě od středy aspoň 10 dní hezky a máme posekáno. 10 dní byl limit za soudruha na zvládnutí sklizňových prací - přesto žně byly měsíc. Jak je u vás?
      
To jsou událostě!!!!
tojar  |  23.7.2010 11:19:52
sedlák: u nás hrubě napršelo minulý týden v úterý, za noc přes 60 mm, na dnešek byla bouřka, ale spadlo jen asi 20 mm. Ozimý ječmen máme pod střechou, po neděli, bude-li počasí vyjedeme do řepky. Pod novou řepku už máme připraveno, takže žádný skluz či zpoždění.K té politice, nezbývá než doufat, že ministr Fuksa nepřevezme manýry od svého koaličního partnera Johna. Ale přes to všechno bych na místech náměstků raději viděl jiné odborníky, vč. pana Stehlíka, než bývalého ředitele nemocnice či bývalého velvyslance v Austrálii. Ale s tím my nic nenaděláme.
zájem
tojar  |  20.7.2010 14:18:04
To je moc dobře, že ministr zemědělství se chce seznámit s problematikou zemědělství.
 
zájem
starý bača  |  20.7.2010 16:00:06
tojar: konečně máme ministra se zemědělským jménem (Fuksa), a doufám, že bude tahat jako kůň. A když budeme mít problémy, necháme to koňovi, má větší hlavu. Jen aby pan minsitr neměl přenáměstkováno.
  
zájem
tomassk  |  20.7.2010 16:11:40
starý bača: ..kůn fuks je z němčiny podle barvy lišáka=fuchs/ takže bych byl s tím chomoutem opatrný,spíš si hlídat slepičky..
  
zájem
vesnický blbeček  |  20.7.2010 19:57:48
starý bača:Když jsem něco podobného napsal před čtrnácti dny,že máme ministra s koňským jménem tak jsem byl cenzurován. Nestačím se divit.
  
zájem
tojar  |  21.7.2010 8:27:16
starý bača: nebo, aby to nedopadlo jako v parlamentu, kde v rámci snižování výborů a podvýborů máme nejvíc místopředsedů výborů a podvýborů v historii (73).

Vložit příspěvek

Autor
Jméno:
E-mail*:
Zapamatovat údaje:

* Vyplňte jen pokud chcete dostávat příspěvky z této diskuze na e-mail

Váš příspěvek
Nadpis:
Text:
Antispam*: opište následující kód: antispamový kód
 

*Do políčka opište kód psaný červeně. Toto opatření zabraňuje spamovacím robotům zadávat reklamní příspěvky a slouží k ochraně této diskuze.

Asociace soukromého zemědělství ČR © 1998-2010  |  kancelar@asz.cz
Dělnická 30, 170 00 Praha 7 - Holešovice  |  tel.: 266 710 414  |  fax: 266 710 413
Adresář firem  |  Inzerce  |  Obchod  |  Ubytování na farmě  |  webmaster  |  RSS 2.0
 
load