Členy jsou farmáři provozující zemědělství na území ČR. Informace o farmách a komoditách.
Mapa regionů
Asociace farmových chovů jelenovitých ČR ASCHK Svaz chovatelů ovcí a koz svp

Počasí

Čtvrtek
23.5.
polojasno až zataženoden 13 / 17°C
noc 2 / 6°C
Pátek
24.5.
přeháňkyden 10 / 14°C
noc 2 / 6°C
Sobota
25.5.
přeháňkyden 13 / 17°C
noc 3 / 7°C
Když v máji kvete hodně bílý bez, prohnou se větve ovocem.
Meteocentrum.cz

Z našeho e-shopu

Náhodná fotografie

Chyňava

Návštěvnost

Celkem přístupů: 4538229
Za týden: 22753
Za den: 3332
Online návštěvníků: 99
webarchiv certifikat c cross compliance farmarske trziste 125x47 v2 colosseum logo
Creative Commons License

Jsem hrdý na svou Asociaci a jejího předsedu

logo ASZ

Nestává se příliš často, aby se v přímém přenosu střetly dva tak odlišné světy, jako tomu bylo v posledním pořadu „Máte slovo“ věnovaném problematice tzv. „zelené nafty“. A nejde přitom o problém sám či o to, zda podporovat nebo nepodporovat zemědělství. Jde o něco mnohem důležitějšího a podstatnějšího: o obyčejnou lidskou slušnost, schopnost naslouchat druhému, respektovat ho, nelhat, neurážet každého, kdo má jiný názor.

« Zpět

Diskuze

Pletete soudruzi koše s baňama
Sedlák Ladik v.v.  |  22.5.2012 16:42:38
Já samozřejmně také fandím předsedovi Stehlíkovi,v diskuzi zanikla debata Stehlík-Babiš o zvýšení cen obilí alespoň o 10 Kč,Babiš reagoval,že u nás jsou ceny světové.Ale s.Babiš asi přes své velké firmy asi neví či je.Jen pár čísel- naše firmy vyvážející obilí dostávají u pšenice o 57 Kč za 1 q méně než za co dovážíme pšenici,to je o 11 % méně,u žita je to o 134 Kč za 1q méně než se dováží,to je o 38% méně a řepky je to jen o 29 Kč za 1q méně,to je o 3%.U brojlerů/dle s.Jakeše u bojlerů/ je to o 30 % méně,výmluvnější informace za 1.čtvrtletí jsem nenašel.V loňském roce se zdálo,že cena pšenice bude kolem 500 Kč za 1q,ale Babiš zavezl první obilí do Kyjovského mlýna,nasadil cenu 420 Kč a tím bylo vymalováno.Je již načase,aby s.Veleba i Babiš si z nás sedláků přestali dělat pitomce.K zablování silnic-v Kroměříži zemědělci přece mají rozum a protestují s technikou na náměstí v Kroměříži a nedělají problémy na silnicích.Na náměstí budou jen plamenné projevy.
 
Pletete soudruzi koše s baňama
Anonymous  |  22.5.2012 20:32:02
Sedlák Ladik v.v.:Laďo tys zas míchal kotle s krieglama!!jestli pak víš k vůli komu a proč bude drašší chleba:-))když už seš u těch počtů:-))
  
Pletete soudruzi koše s baňama
Pamětník  |  23.5.2012 11:26:56
Anonymous:Tak to já vím kvůli komu bude drahý chleba . Kvůli polákům ti teť platí za krmnou pšenici 4800 až 5200 kč za tunu ,Babiš by to mohl o žních trochu snížit ,ale nevím jestli se mu to povede .
 
Pletete soudruzi koše s baňama
rocky  |  23.5.2012 8:00:19
Sedlák Ladik v.v.:Když chtějí blokovat,tak proč ne.Je to jejich rozhodnutí.Jenom se mi to jeví jako slabě organizovaný.Chtělo by to blokádu Prahy alespon na čtrnáct dní za podmínek chceš do Prahy?Ano ale zpátky ni krok.To by bylo to nejúčinnější,co by fungovalo.Toto je vše k ničemu.
  
Pletete soudruzi koše s baňama
warel  |  23.5.2012 8:49:05
rocky:To by to chtělo rocky to máš pravdu:-))protože jak to odklepnou a nějakej šťoura si pak porovná kolik kdo bral nafty zelené a po zrušení tak to bude mazec:-)))
 
Pletete soudruzi koše s baňama
Anonymous  |  23.5.2012 11:37:55
Sedlák Ladik v.v.: Nějak jsem to nepochopil.
V 90letech koupil, kdo byl u toho fabriku.
Např. Tero Rosice prodal Ježek za cca 100tisíc korun vedení s tím, že zajistí zaměstnanost.
Spojením provozů vznikl Penam a ten prodali Babišovi.Ten vyplatil společníky tak, že každá vložená kačka se jim cca tisíckrát zhodnotila.
Mlýn Kyjov mu patří, tak tam snad svoje obilí neprodává.
Jediná pomoc je zrušení dotací,barevné nafty a jiných bonifikací v celé EU a následné narovnání cen.
K tomu asi nikdy nedojde. Z čeho by žili ti. co jim tento bordel vyhovuje?
Nejsmutnější je, že si stěžují ti co mají tisíce hektarů. 4500,- dotace + 10000,-zisk a jsme na 15000 z hektaru.

1000 dáme vlastníkovi, 1000 na daň, kterou jsme na vlastníka přehodili, 1000 na stroje, 1000 na lidi a pořád nám skoro 10.000,- z hektaru zbude. A když je to tak špatné, nedělejme to. Najde se okamžitě deset dalších, co si to vezmou.
Jedině zrušit veškeré dotace a narovnat ceny, samozřejmě v celé EU.A jestli se všude pěstuje řepka která zacpává cévy, není co dodat.
není nad úroveň
tojar  |  21.5.2012 21:01:28
Článek je opravdu vrcholem slušnosti a korektnosti vyjadřování pana čestného předsedy ASZ.
Zelená nafta
Jiří  |  18.5.2012 18:49:48
Jsem soukromý zemědělec, který již od začátku devadesátých let hospodaří na polnostech po svých předcích. Začátky byly velmi těžké, začínal jsem z ničeho, bez výbavy a s polorozpadlými stroji vydaných v restitucích. Až díky EU byla nastavena jasná a alespoň trochu spravedlivá pravidla, díky kterým jsme se konečně vzchopili, ale poctivou prací!!! To co předvedl pan ing.Stehlík nebylo nic jiného nežli politické řiťolezectví pro další jeho kariéru u ODS. Stydím se za to, že se si vůbec do úst bere zemědělství a s asociácí soukr. zemědělství nechci a nebudu už mít nikdy nic společného a plně se od ní distancuji!!!!
 
Zelená nafta
Děda Potůček  |  18.5.2012 20:05:56
Jiří: Ale do očí by jste mu to neřekl, co?.... Vy posero! Pan Stehlík se nestydí za své názory a za to, že je členem ODS. Koho jste volil Vy??? Oblažte nás ať víme čeho jsou také schopni někteří soukromí zemědělci! Jediné za co by jste se měl stydět je to co píšete!
 
Zelená nafta
asz040  |  19.5.2012 12:32:17
Jiří:já s Vámi raději taky nechci nic mít
Zelená nafta
Miroslav  |  18.5.2012 12:55:27
Dobrý den vážení, jsem soukromý zemědělec věnující se pouze rostlinné výrobě. Bolševici nám, kdysi sebrali pole a statek. Proto je nemám rád a nikdy mít nebudu, stejně tak jako ty, kteří se snaží zviditelnit a derou se do politiky po zádech slušných soukromých zemědělců. Vaše asociace tzv.soukromého zemědělství nám všem zemědělcům spíš ubližuje, než-li pomáhá. Jsem bohužel hrdý na to, že nejsem vaším členem.
Zamyslete se nad sebou. Když seberou tzv.zelenou naftu, tak tím nám zemědělcům určitě nepomohou.
Proto ji braňte před naší (mafiánskou) vládou ať se za vás nemusíme stydět.
 
Zelená nafta
provit  |  18.5.2012 13:15:20
Miroslav:Taky jsem malý zemědělec a jsem na našeho pana předsedu hrdý. Bez zelené nafty se klidně obejdu pole a pastviny mám hned za stavením. U mě dělá vratka asi 300 kč po ha. Můj soused jezdí traktorem v lese a taky mu nikdo nedá zelenou naftu a přitom nejezdí po silnici.Jediný co ubližuje naší krajině je Babišův a Velebův styl hospodaření - po nás potopa
  
Zelená nafta
rocky  |  19.5.2012 13:05:00
provit:Nevím kde jste přišel na to,že Velebův,či Babišův styl hospodaření je po nás potopa.Znám plno sedláků,kteří jsou hanbou pro stav,ač hospodaří v malém.Je to skáza učiněná.Naopak znám plno družstev která jsou výstavou a chloubou českého zemědělství.První si v hlavě srovnejte co píšete za nesmysle vážený pane a pak kažte národům.Tečka
   
Zelená nafta
Anonymous  |  19.5.2012 14:41:40
rocky:no a ty bys jsi měl vysvětlit národům kde hospodaří ta výstava a chlouba!§podle toho kam jezdí nakupovat tak si myslí že je to v německu a polsku !!!tady to vypadá na zkázu učiněnou:-))
    
Zelená nafta
rocky  |  19.5.2012 20:26:11
Anonymous:Jed se podívat po vysočině.Tam se prakticky nic nezměnilo ve velikosti kolchozů a opravdu to tam mají pěkný.O tom není žádná polemika.Při sestě spět navštiv pár padesátihektarových sedláčků.Taky je to zajímavý pohled.
     
Zelená nafta
provit  |  19.5.2012 21:31:38
rocky:Já jsem z Vysočiny, tak to tu vidím. Jedno ZD postaví bioplynku u vodní nádrže Švihov. Která zásobuje vodou Prahu i Beroun. Vy si myslíte, že digestát z BPS nahradí hnůj...Druhý ZD vlastní nějaké družstvo od Pardubic vzdálené 100 km. No nevím co to přináší naší vesnici. No uvidíme za pár let. Tady na Vysočině má větší hodnotu podzemní voda než dotovaná řepka. Já hospodařím ekologicky a už mě jenom těší to že nepodporuji Babiše. Ale Váš názor Vám neberu.
      
Zelená nafta
rocky  |  20.5.2012 10:14:36
provit:Máte taky část pravdy.Ale vemte to z druhé strany.Co s pozemkama,na kterých dříve byla živena zvířata a dnes jejich produkce nenachází uplatnění na trhu?Myslím,že ač bioplynové stanice jsou úplný blud,tak v současnosti nabízejí jedinou alternativu,jak produkci zúročit.I třeba za cenu tunelování státní kasy.Jestliže státní aparát je tak blbej,že místo toho aby podpořil žv,podporuje tzv.zelené programy,tak at všichni trpíme.Druhou stránkou pohledu je vaše ekologické hospodaření.Neviděl jsem ho,takže nemohu posuzovot oč vlastně kráčí.Viděl jsem ovšem pár takto podnikajících zemědělců a měl jsem z toho dost smíšené pocity.Jeden měl pole zarostlé jak louku,druhý bez různých habadur typu čerpání peněz z programů státu jako jsou školení,různé cedule přibité po stromech,atd nebyl víceméně schopen existence.Úhel pohledu je různorodý ale při posouzení všech variant, staré kolchozní řízení podniků prostě funguje.Bohužel pro nás špatná správa ale je to tak.Je to tak i u soukromníků,kteří se vydali touto cestou,mají dnes dvě stě a více hektarů a jedou pěkně.Nové mašiny,předělaný chlívy,cesty.Naproti tomu malá hospodářství žvoří,koupí si maximálně opotřebovanou mašinu po kolchoze.Je to logické,protože kolchoz který bere na přímích dotacích dvacetpět mega jinak vystupuje před dealerem firmy než soukromníček kterej má dvěstěpadesát tisíc.Ted si vemte investiční dotace,které malý hospodář nemá šanci vůbec vůči svému obratu dostat.Velký gigant typu Babiš si je vychodí se svým právním servisem ted.Takže se můžeme hádat o tom co bude a co je lepší a dojdeme vcelku ke stejnému závěru,že celá tato situace byla promyšlena hned tehdy u zrodu této podivné společnosti a nás malé nic pěkného nečeká,protože tlak ze strany těchto gigantyckých společností bude obrovský a těžko mu budeme čelit.
       
Zelená nafta
provit  |  21.5.2012 15:55:03
rocky: Dneska mě vyhodili z technický, tak jsem bez nálady, dělají jak psi.Pokud jde o ekologické zemědělství, tak mám 90% zatravněno a tam to není problém. Snad mě trochu štve štovík tupolistý, ten jenom sežerou v senáži na pastvině si ho nevšimnou. Docela bych uvítal radu, jak se ho zbavit. Mimo Randapu. Na orný dělám oves, směsky a jetel. Tam mě štve zase bodlák na jaře chodím s motykou, ale moc platný to není.Lepší je to po jeteli. Při sklizni přidám na kombajnu trochu víc vzduchu a nechá se (to víte,že vzpomínám na ozimou pšenici po bramborách ta se jinak sekla) Jádro stejně dávám jenom bahnicím po porodu. Jinak jak píše Warel ten článek si stojí za to přečíst.
        
Zelená nafta
Veronika Kutilová  |  22.5.2012 8:19:47
provit: V hlavní kanceláři ASZ ČR máme k rozebrání brožurku z VURV Ruzyně "Možnosti regulace širokolistých šťovíků v travních porostech v systému EZ". Pokud ji chcete poslat, stačí napsat na mail kanceláře vaši adresu :-)
VK
   
Zelená nafta
harison  |  20.5.2012 21:29:53
rocky:Až na to, že ta skvěle prosperující družstva hospodaří s nakradeným majetkem a stylem demonstrace síly a moci. Jedno takové družstvo mě to denně dokazuje a přijde mi, že si hrajou na 50. léta.
   
Zelená nafta
warel  |  21.5.2012 10:09:16
rocky:Tak rocky a honem na novinky:-))je tam dobrý článek!"Púda se kazí!!zemědělce může čekat katastrofa:-)))Tam uvidíš co se za tou "Výstavou a nádherou dvorů plných zadotovaných 400k zgarbů hal BPS koníčků prenzionků cest domečků a SUV skrývá:-))) No a závěrečný výrok našeho výstavního "farmáře":"až to nebude rodit tak to hodíme na krk! je dostatečně vypovídající co zde dotujeme:-)))A radši si to vytiskni kdyby tě to zas chytlo a chtěls zas básnit o výstavě a nádheře:-)))))))
    
Zelená nafta
rocky  |  22.5.2012 15:38:18
warel:Co naplat když na tom drobný lid nechce dělat.Zbrojí se proti klecovému odchovu slepic.Kolik lidí je dnes má a hlavně kolik z těch pomazanej co kážou národům zákony je má.To samý u prasat.Kolik lidí si po katastrofickém scénáři pořídilo podsvinče.Kolik lidí se zlobí na nekvalitní mléko,výrobky z něj??Kolik z těch si pořídí kravičku??Tady máte důvod toho proč prosperují kolchozy a nějaký tlachy od přiblblejch prognostiků a novinářů neberu.To jsou hotentoti,kteří budou žvejkat to co jim chlebodárce nakáže.Já se raději rozlížím kolem a volotrky nechávám vychladnout.Oni po nějakém čase přijdou zase s něčím jiným.Jednou je špatný cholesterol,pak zase ne.To samý je se sádlem.Mějte hlavu na krku.
 
Zelená nafta
Záhumenkář  |  18.5.2012 16:53:53
Vždyť po tom léta voláme "zrušit dotace" teť co se nám nelíbí letos seberou zelenou naftu a za rok platbu na plochu"kdyby na to měli kompetence" a konečně si vydechnem a budem moci hospodařit bez deformací trhu a armáda si bude moct koupit pár tisíc sapíků po půl miliónu kousek v Afgánistánu se to shodí pokavať se to nezasekne.
 
Zelená nafta
asz040  |  19.5.2012 12:30:14
Miroslav:jsem členem ASZ, nic jsem nezdědil po předcích, všechno jsme museli vydupat ze zelené louky. Jsem hrdý, že Vás neznám, protože Vaše názory smrdí lezením pod záda bolševikům, kteří Vám udělali zle.
  
Zelená nafta
ichyl  |  19.5.2012 15:50:05
asz040: No ono de o to, jestli tyhle \\\"hloupý názory na zel. naftu\\\" nemá jen vedení této organizace, který si zřejmě velmi dobře přividělává i poradenstvím minulých a současných rádoby ministrů (a jsou tedy živeni i z našich daní), proto by bylo dobrý se zeptat i členů regionů, jakej na to maj názor, nemyslim si, že budou z tohoto nadšení.....apropo já myslim, že se chlapci z ODS už skoro jak ty bolševici chovaj...!!!!
   
Zelená nafta
Roman  |  21.5.2012 8:28:24
ichyl:Jsem jeden z členů regionu a zároveň asi jeden z tech nejmladších členů celé naší organizace. A mohu s klidným svědomím říct, že plně naše vedení podporuji a plně s ním souhlasim. Neřekl bych že je rozumné blokovat technikou ostatní lidi, kteří musí jezdit do práce a brát si je jako rukojmí. Ostatně ani soudruh Veleba nevysvětlil proč bude otravovat lidi jedoucí do práce. A argumentace typu zdražení potravin není vůbec na místě, jelikož se cená neutváří na našem trhu, ale na komoditních burzách v zahraničí.
Škoda jen, že obyčejní lidé nerozliší, že členové asociace nebudou slilnice blokovat a budou všechny zemědělce spolu s jzdky házet do jednoho pytle. Myslím, že nikdo nerad jedná pod nátlakem stávek a vyhrožování a konstruktivní jednání, které zvolilo naše vedení má mou plnou podporu
    
Zelená nafta
Horalka  |  21.5.2012 9:30:30
Roman:Až na to, že výsledkem vašeho konstruktivního jednání je zase jen zrušení zelené nafty. Takže žádný posun, jen plácání se po zádech. Co se týká byrokracie, pan Stehlík je předseda ABK, takže hledání politické podpory k jejímu odstranění je jeho profesní povinností. Ostatně vibrace strojů vůbec nebudou znepříjemňovat život tolika zemědělcům, jako zrušení vratky spotřební daně. Navíc pokud je bude někdo měřit, půjde automaticky po velkých podnicích, kde je strojů hodně. Pořád totiž ASZ vyzdvihuje třešničky na dortu, ale problémy, které se týkají každého zemědělce nechává být. Ale to by si musela občas spálit prsty.
     
Zelená nafta
městský chytrák  |  21.5.2012 9:56:19
Horalka: za mě si přisadím spíš tak, že tam stát v jednom šiku a ztotožňovat se se současnou kolchozní reprezentací, to by mě muselo svědomí fackovat. ;-)
     
Zelená nafta
Anonymous  |  21.5.2012 10:16:56
Horalka:nechcete se odpoutat od přílišné emancipovanosti a věnovat se přirozenější vařečce nebo si zajít do kina na Líbáš jako starý ďábel!!než vás ty dotace zcela pohltí!!
    
Zelená nafta
ichyl  |  21.5.2012 15:05:04
Roman: zkuste se podívat, jak se chovají farmáři ve státech starý 15, když jim politici šáhnou na dotace či nějaký výhody....možná by ste se divil...to co se plánuje tady jen odvárek.....!!!
     
Zelená nafta
provit  |  21.5.2012 15:35:08
ichyl:Ale tam protestují opravdoví baueři a ne jejich zaměstnanci jako u nás.
      
Zelená nafta
ichyl  |  21.5.2012 17:56:35
provit: o to tak 2x nejde, de jen o formu....
       
Zelená nafta
provit  |  21.5.2012 20:29:31
ichyl:Já když jsem dělal ve fabrice, tak jsem také neprotestoval, že akcionářům zrušili dotace na svářečský kurz.
        
Zelená nafta
ichyl  |  21.5.2012 20:52:12
provit: tak pokud uvažujete takto, tak by pak asi ani zdraví lidi neměli platit zdravotní pojištění, zaměstnaní sociální pojištění atd....
         
Zelená nafta
Anonymous  |  22.5.2012 12:14:38
ichyl:Já už nevím, jak to vysvětlit. Zaměstnanec v zemědělství bude dělat jen to co mu řekne majitel hospodářství už jenom proto, aby sním byl za dobře a nedostal třeba vyhazov. On nechodí žádat o vratky na celní úřad, zaměstnanec si udělá svoje a jde domu. Proč by nešel blokovat zítra silnice, když mu dají k dispozici traktor a ještě mu to zaplatí.Svobodný hospodář se může rozhodnou podle sebe a to je ten rozdíl.

Vložit příspěvek

Autor
Jméno:
E-mail*:
Zapamatovat údaje:

* Vyplňte jen pokud chcete dostávat příspěvky z této diskuze na e-mail

Váš příspěvek
Nadpis:
Text:
Antispam*: opište následující kód: antispamový kód
 

*Do políčka opište kód psaný červeně. Toto opatření zabraňuje spamovacím robotům zadávat reklamní příspěvky a slouží k ochraně této diskuze.

 
Asociace soukromého zemědělství ČR © 1998-2013  |  kancelar@asz.cz
Dělnická 30, 170 00 Praha 7 - Holešovice  |  tel.: 266 710 414  |  fax: 266 710 413
Adresář firem  |  Inzerce  |  Obchod  |  Ubytování na farmě  |  webmaster  |  RSS 2.0
load