Asociace soukromého zemědělství ČR (ASZ ČR) takový projekt kategoricky odmítá. Kromě toho, že jde o další megalomanský zásah do krajiny, který v mnohém předčí stavby vzniklé za socialismu, by si tento projekt vyžádal stovky miliard korun a také tisíce zásahů do práv vlastníků půdy v území, kde by byl projekt DOL realizován. Potřebné peníze navíc nejsou k dispozici, a pokud by se mělo využít v této souvislosti zmiňovaných čínských investic, stala by se naše země trojským koněm Číny na území EU, což by v důsledku mohlo ohrozit i bezpečnost naší země.
Odmítavé stanovisko k DOL již v minulosti zveřejnila celá řada vědeckých kapacit, ekonomů i organizací ochrany přírody. V ekonomické studii Ministerstva dopravy k realizaci DOL byly odhaleny chyby, deklarované přínosy pro krajinu, jsou-li vůbec jaké, naprosto převáží negativní dopady. Jediným teoretickým přínosem by tak mohlo být pouze posílení nákladní lodní dopravy po Labi, což ani náhodou nemůže vyvážit environmentální, ekonomická, podnikatelská a politická rizika, která by takový projekt přinesl.
Mgr. Ing. Jaroslav Šebek, předseda ASZ ČR