Značka BRNĚNSKO originální produkt má 6 nových nositelů

Sdílejte článek
Značka BRNĚNSKO originální produkt má 6 nových nositelů

Regionální značka BRNĚNSKO má ve svém portfoliu sedm nových originálních produktů od šesti žadatelů. Kávové oříšky od Evoříšky, brambory od Agro Fabičovic, sušené maso Jerky jak bejk, vejce a bio hovězí maso z Konečně farmy, kytice z lokálně pěstovaných květin Planté a zážitek kultury a folkloru z Vinotéky za obecňákem.

„Na certifikaci se tentokrát sešly až na jednu výjimku samé potraviny, všechny s nezpochybnitelnou kvalitou i vztahem k regionu, což je příjemné vidět i ochutnat. A květiny pěstované v zahradě proslulého kláštera Rosa Coeli to krásně rámují,“ pochválila průběh jednání certifikační komise Jana Galuščáková z celostátní Asociace regionálních značek.

Evoříšky jsou značka, jejíž název spojuje jméno producentky Evy Votápkové a hlavního produktu. Certifikát získaly Kávové oříšky, které jsou praženy přímo s kousky kávy, čímž vzniká originální výrobek plný chutí. Káva z lokální pražírny je přitom jen jedna z mnoha příchutí, které Evoříšky nabízí.

Agro Fabičovic je rodinná farma zaměřená na rostlinou výrobu. Certifikovaným produktem jsou jejich konzumní brambory, které farma nabízí jak celé a syrové, tak například ve formě předvařených kostek. Dodávají je také do řady škol či zdravotnických zařízení, což ještě prohlubuje jejich spojení s regionem.

Za značkou Jerky jak bejk stojí manželé Zhořovi. Vyrábějí sušené maso – hovězí, vepřové i divočinu, s různými příchutěmi. Maso pochází od místních chovatelů či z brněnských lesů, k dochucení slouží vlastní marinády a bylinky z místních zdrojů, výsledkem je chutné a kvalitní sušené maso.

Konečně farma je ekologická farma na okraji Českomoravské vrchoviny, v čistém prostředí, kde si býčci i slepičky užívají přírody. Vajíčka jsou z opravdu volného chovu od šťastných slepiček, býci jsou zase spokojení na pastvinách. Porážku zajišťují jatka na Farmě Mitrovský v nedalekém Strážku, která nese značku VYSOČINA regionální produkt.

Planté je projekt Juliány Dolíhalové, založený na ekologickém pěstování květin k řezu v zahradě kláštera Rosa Coeli v Tišnově. V nabídce jsou kytice pro nevěsty, k narozeninám, svátkům a jiným oslavám, či jen tak pro radost, vždy s jistotou, že květiny za vámi nemusely letět přes půl světa.

Poslední certifikát putoval do vranovické do Vinotéky za obecňákem, která je centrem folklorních a kulturních událostí v obci, takže byla certifikována v kategorii zážitků. Navíc spolupracuje s místními producenty i s držiteli naší značky.

Značka BRNĚNSKO originální produkt® je udělována v prstenci okolo Brna od roku 2021 a aktuálně ji nese 48 skupin výrobků a 3 zážitky. Koordinátorem je MAS Slavkovské bojiště ve spolupráce s dalšími čtyřmi místními akčními skupinami z území značky.

Více o značce BRNĚNSKO originální produkt najdete na portálu regionální značek

www.regionalni-znacky.cz/brnensko

 

O regionálních značkách

Regionální značky pomáhají již téměř dvacet let zazářit produktům s prověřenou kvalitou a zaručeným původem v některém z regionů České republiky. Asociace regionálních značek zastřešuje aktuálně 31 značek, které spojuje stejný styl loga, a také pravidla udělování, v nichž se klade důraz na tradici, podíl ruční práce, místních surovin, vztah k danému regionu a mimořádnou kvalitu. Za každým výrobkem stojí konkrétní řemeslník, farmář nebo malá místní firma. Kolekci výrobků doplňují i služby v cestovním ruchu a zážitky, které nabízejí aktivní zkušenost při poznávání zajímavostí a krás konkrétního regionu.


Kontakt pro média:
Ing. Adéla Bukáčková, regionální koordinátor, tel.: 605 373 822
e-mail: bukackova@slavkovskebojiste.cz 

www.regionalni-znacky.cz

Zdroj: tisková zpráva Asociace regionálních značek 

Přečteno: 150x