Podíl privátních značek obchodních řetězců na tržbách dále roste

Vladimír  MikešVladimír Mikeš
Sdílejte článek
Podíl privátních značek obchodních řetězců na tržbách dále roste

Považujeme za důležité informovat sedláky a zemědělský sektor obecně, že Svaz obchodu a cestovního ruchu ČR (SOCR) představil ve spolupráci se společností NielsenIQ aktuální trendy v obchodu ve třetím čtvrtletí letošního roku ve vztahu k privátním značkám. Jejich podíl na trhu trvale roste a stále více se přibližují klasickým obchodním značkám. Obchodní řetězce pracují také s prémiovými privátními značkami a v rámci snahy o pestřejší nabídku se zajímají i o menší dodavatele potravinářského zboží.

Zástupci výzkumné společnosti NielsenIQ prezentovali výsledky aktuálního průzkumu během semináře s názvem „Privátní značky jako cesta k zákaznické loajalitě“, který uspořádal SOCR v polovině října v prostorách Hospodářské komory ČR. Akce se zúčastnili také zástupci největších obchodních řetězců. Obchodníci ve své nabídce vycházejí vstříc poptávce zákazníků po produktech vyrobených v ČR z českých surovin, zástupci obchodních řetězců během semináře rovněž deklarovali svůj zájem na pestrosti dodavatelů potravin a zastoupení výrobků od menších producentů.

Podíl privátních značek na českém trhu stoupá každoročně a nyní činí 33 % ve vztahu k prodaným kusům a 28 % ve vztahu tržbám. Jde o nadprůměrná čísla v rámci regionu střední a východní Evropy, ale na západě Evropy se podíl vlastních značek řetězců na tržbách pohybuje kolem 40 %. Čerstvá data také dokládají, že 88 % Čechů nakupuje privátní značky, protože s nimi má dobrou zkušenost. Podle aktuálního průzkumu navíc 82 % zákazníků potvrzuje, že kvalita privátních značek může konkurovat značkovým výrobkům. Mezi privátními značkami figurují stále častěji i velmi kvalitní produkty. Spolu se zájmem o prémiové produkty ze strany zákazníků roste i prodej prémiových privátních značek.

Asociace soukromého zemědělství ČR (ASZ ČR) uzavřela před dvěma lety se SOCR memorandum o spolupráci a vývoj okolo privátních značek sleduje se zájmem a s ohledem na hledání různých možností odbytu výrobků z rodinných farem. Prioritou sedláků však zůstává odbyt zboží s příběhem zohledňujícím lokální ukotvenost konkrétních zemědělských hospodářství.

Ing. Vladimír Mikeš, mediální oddělení ASZ ČR

Přečteno: 607x
Katalog farem