Ačkoliv Andreja žije a pracuje na venkově, není profesionální farmářkou, ale věnuje se agroturistice. Společně se svým manželem tato energická mladá podnikatelka vede společnost Razpotje turizem d.o.o v údolí Logar, chráněné krajinné oblasti ve Slovinsku. Nabízejí ubytování v energeticky efektivním hotelu „Ekoturistický dům“ (Eko hiša Na razpotju), místní kuchyni, kongresovou turistiku, ale například i wellness. Kromě toho organizují dny otevřených dveří, vzdělávací kurzy, lesní pedagogiku a nabízejí také nový holistický přístup k turismu spojený s principy permakultury. Jejich nabídka je neustále doplňována Andrejinými nápady a její touhou je rozvíjet a získávat tak nové znalosti a zkušenosti.
Založení společnosti navazuje na rodinnou tradici cestovního ruchu z manželovy strany, první hotel zde byl postaven v roce 1930. Stávající hotel postavil dědeček jejího manžela poté, co byly vesnice a hotel vypáleny během druhé světové války. Pár provedl za přispění prostředků EU energetickou renovaci, která je zaměřena na pasivní zařízení a pomůže tak získat environmentální certifikaci „Marjetica“. Dále byla s doporučeními Ústavu pro kulturní dědictví stará stodola proměněna v prostor pro kongresy, přednášky a další shromáždění. Okolo hotelu se buduje zahrada, kde budou v souladu s principy permakultury pěstovány byliny a koření.
Zvláštností objektu je tzv. „Pohádkový les“ s 21 zastávkami označenými vzdělávacími tabulemi, kde se lze seznámit s místními příběhy a tradičními legendami. Do Pohádkového lesa vyráží jak klasické školní skupiny, které se účastní lesní pedagogiky, tak i skupiny osob se zdravotním postižením, kterým je přizpůsoben. Aktivity v lese provádějí ve spolupráci s „Institutem pro skutečná dobrodružství“ (Zavod za pristna doživetja).
Andreja je plně oddána myšlence udržitelného cestovního ruchu, a tak udržuje kontakt s místními farmáři, kteří dodávají suroviny, spolupracuje s místní komunitou, řemeslníky, a sdruženími zdravotně postižených, od kterých nakupuje produkty a snaží se produkovat co nejméně odpadu. Také se velmi zapojuje do místních a rodinných tradic a svůj čas věnuje kulturnímu dědictví, které je na farmě integrováno různými způsoby: domácí jídlo je připravováno podle tradičních receptur, hotel je vybaven řemeslnými výrobky lidí z vesnice (vlněné výrobky, dřevěné sochy v Pohádkovém lese, hliněné hrnce…). Tradice se odráží také v turistické nabídce jako např. relaxace v seně a meditace v přírodě, bylinky používané pro aromaterapii a použití divokých bylin při přípravě jídla. Dále jsou návštěvníkům poskytovány různé turistické tematické balíčky, jako např. Velikonoční, kdy servírují tradiční velikonoční jídlo typické pro údolí Logar či balíčky s názvy jako Přírodní energie, Horský vzduch a slunce, Wellness a Alpy. Svým hostům také poskytují masáže a organizují různé aktivity v Pohádkovém lese.
Andreja vystudovala dva středoškolské programy: ekonomiku a kosmetiku a později také absolvovala několik odborných kurzů – je držitelkou národní odborné kvalifikace pro bylinkářství a lektorkou hydroterapie Sebastiana Kneippa. Dále se zúčastnila několika exkurzí pořádaných magistrátem a různých workshopů a kurzů souvisejících s kulturním dědictvím. Často se vzdělává prostřednictvím online kurzů a čerpá z literatury.
Andreja je matkou dvou dětí a úspěšně kombinuje rodinný život s prací. Prostřednictvím spolupráce s Institutem Rinka, Hospodářským a turistickým výborem v obci Solčava, MAS Horní Savinja a Sale Valley, obcí a školami se zapojuje do mnoha společenských akcí a účastní se projektů jako je Integrální produkt cestovního ruchu v rámci kterého jsou organizovány různé kurzy. Podílí se také na workshopech pořádaných Young Community Mediators pod vedením Asociace pro kulturu vztahů – SPES. Je poháněna touhou neustále se vzdělávat a zlepšovat zážitky hostů.
V zimě, kdy není turistická sezóna, se věnuje shánění dokumentů pro environmentální certifikát a vzdělávání.
Její role podnikatelky spočívá v plnění mnoha různých povinností: zastupuje společnost, přichází s novými myšlenkami, organizuje turistické aktivity, má na starost marketing turistických produktů, sleduje výběrová řízení a získává finance. Výzvy, se kterými se setkala na své podnikatelské cestě na jedné straně souvisely s profesí jako takovou: zavedení zásad permakultury v cestovním ruchu, příprava místních pokrmů, integrace kulturního a přírodního dědictví do cestovního ruchu, využití získaných znalostí a dovedností z jejího formálního vzdělání. Zabývá se hlavně používáním bylin a zdravým životním stylem, a proto se stále snaží získávat další znalosti a přenést tyto poznatky turistům. Na druhou stranu musí být empatická, aby byla schopna identifikovat potřeby jednotlivých hostů přicházejících z různých koutů světa. Hlavní překážky, kterým čelí, jsou zejména byrokratické povahy – získávání různých povolení a certifikátů. Obchodní omezení jsou často organizačního charakteru a souvisejí zejména se sezónností turismu – v létě je více individuálních turistů a v zimě více skupin. Zaměstnanci se tak musí odpovídajícím způsobem přizpůsobit. Důvody, proč i přes mnohé výzvy a omezení pokračovala a rozšířila turistickou činnost v údolí Logar byly hlavně závazek k tradici, radost z turistiky, způsob života v přírodě a samozřejmě zdroj příjmů. Její hosté jsou ti, kteří si cení ekologické orientace a udržitelného chování.
Její dar pozorovat jí v kombinací se sebevzděláváním pomohl uvést do praxe několik dobrých nápadů. Hovoří dobře anglicky, německy a chorvatsky, což je nezbytné pro práci s turisty. Další kompetence, kterými se může pochlubit, jsou: komunikativnost, sebevědomí, profesionalita, vytrvalost, kreativita, pozitivní přístup, zvědavost a empatie. Znalosti a dovednosti, které chce v budoucnu získat, jsou profesního charakteru (aromaterapie, výroba ginu, éterické oleje) a obecného charakteru, jako je seznámení se se zvyky cizích lidí a s kulturami.
Venkovský cestovní ruch je odvětví, které ženám nabízí pracovní místa, v nichž mohou využít své zkušenosti z domácích prací. U dalších pracovních míst, jako jsou turistické aktivity nebo umělecká řemesla, existují také příležitosti pro nové podnikatelské nápady. Podle Andreji žena v cestovním ruchu vytváří „domov“, poskytuje teplo, útulnost, péči o životní prostředí a atmosféru.
Z případových studií k projektu REWARD zpracovala Martina Snášelová