Za opatření zaplatili miliony korun. "Jednou částí bylo kácení nepůvodních dřevin a výsadba nových či zakládání trávníků. Udělali jsme také tůně a v Kančí oboře jsme udělali tzv. hradítka na potoce. Dělali jsme také budky pro menší ptáky a například pro čápy jsme dělali hnízdící podložky," vyjmenoval Fiala.
Podle něj jsou spokojeni s opatřeními i zástupci spolku Děti Země, který se v přípravě obchvatu léta angažoval. "Minule se byl s námi dívat i Miroslav Patrik z Dětí Země," poznamenal Fiala. V tůních jsou již nyní desítky žab a rostou v nich rostliny navázané na prostředí lužních lesů.
Nejdříve za dva roky a nejpozději za pět let mohou silničáři začít stavět v případě, že získají stavební povolení. "Chtěli bychom ho do dvou let získat, abychom byli připravení. Na trase probíhá geotechnický průzkum a pracujeme na dokumentaci pro stavební povolení. Máme většinu pozemků. Chybí nám akorát ty, o které vedou spor Lesy ČR a nadace knížete z Lichtenštejna," řekl Fiala.
Obchvat Břeclavi, který povede jižně od města částečně územím Natura 2000, má odvést intenzivní tranzitní dopravu, která již několik let nejen v dopravní špičce ucpává město a dopravu často zcela paralyzuje. Pomůže také obsluze průmyslové zóny, která se nachází v jihovýchodní části města.
Zdroj: ČTK