Na středeční inauguraci se kromě ostatního podávalo také chorvatské víno, jehož lahev se ve Spojených státech prodává zhruba za 60 až 70 dolarů (asi 1300 korun). „Poprvé jsme se o tom dozvěděli z médií, poté od našich zákazníků v USA,” uvedl Boris Mrgudič, jenž je v současné době manažerem rodinného podniku.
Ačkoliv nejsou dostupné informace o tom, kdy a kde se konkrétně se víno podávalo, Mrgudič je na úspěch patřičně hrdý. „Doufám, že to pomůže celému chorvatskému vinnému průmyslu. Chorvatsko je zatím malý producent a není příliš konkurenceschopný,” uvedl Mrgudič, jenž patří už k dvanácté generaci vinařů v rodině.
Vinařství nese jméno po americkém obchodníkovi Bobu Benmoscheovi, jenž si Chorvatsko zamiloval stejně jako víno a s rodinou Mrgudičů se na začátku milénia setkal.
Vinařství ročně vyprodukuje zhruba 4000 až 5000 lahví převážně červeného vína. Kromě zinfandelu, který je ve Spojených státech populární, se jedná také o lahve vína Dingač.
Právě toto víno z oblasti stejnojmenné vesničky na poloostrově Pelješac, které je vyrobeno z odrůdy hroznů plavac malý, je prvním chorvatským vínem s mezinárodní ochrannou známkou.
Autor: Jakub Štěpánek
Zdroj: Novinky.cz