Průměrná částka, kterou v roce 2020 vydal každý obyvatel ČR za biopotraviny, byla 562 korun. Množství exportovaných biopotravin meziročně vzrostlo o 14,33 procenta a dosáhlo přibližně 3,43 miliardy korun.
Obrat českých společností na trhu s biopotravinami činil v roce 2020 přibližně 9,41 miliardy korun, vzrostl tak o 13,92 procenta. Z celkové spotřeby biopotravin představoval například obrat v maloobchodě 4,1 miliardy korun, ve veřejném stravování 194 milionů korun a 366 milionů korun tvořil obrat přímého prodeje, zejména z farem. Přes e-shopy, které využívají i faremní zpracovatelé a další výrobci, se prodalo zboží za 1,3 miliardy korun.
Nejvíce biopotravin nakoupili čeští spotřebitelé v maloobchodních řetězcích, tedy v supermarketech a hypermarketech (32 procent, v hodnotě 1,9 miliardy), prostřednictvím e-shopů (22 procent, za 1,3 miliardy), prodejen zdravé výživy a biopotravin (15 procent, v hodnotě 893 milionů) a drogérií (15 procent, přibližně 888 milionů korun).
Využití jednotlivých forem prodeje odráží situaci související s pandemií, kdy spotřebitelé častěji nakupovali přes e-shopy. Naopak klesl odbyt restauracím a dalším gastronomickým zařízením (včetně školního stravování). O 21,19 procenta na 366 milionů korun vzrostl přímý prodej, například na farmách.
Struktura hlavních biopotravin je podle zprávy dlouhodobě stabilní. Největší zájem byl o tzv. ostatní zpracované potraviny, které tvořily zhruba 42 procent maloobchodního obratu biopotravin. Více než tři čtvrtiny této kategorie byly ostatní zpracované biopotraviny, káva a čaj, hotové pokrmy (včetně dětské výživy) a doplňky stravy. Druhou příčku obsadily ovoce a zelenina (17 procent) a následovaly mléko a mléčné výrobky (16 procent).
Distributoři a maloobchodní řetězce dovezli a prodali na českém trhu biopotraviny odhadem za téměř tři miliardy korun. Do této částky se nezapočítávají biopotraviny a produkty určené k dalšímu zpracování.