Valná hromada:
1) konstatovala a vzala na vědomí, že z celkového počtu 74 členů Rady bylo podle prezenční listiny přítomno 57. Účast členů Rady dosáhla 77 %. Z celkového počtu 185 delegátů bylo přítomno 157. Účast delegátů celkem dosáhla 85%. Schůze byla usnášeníschopná.
2) schválila návrh programu jednání dle rozeslané pozvánky a dle doplňujících návrhů
3) schválila návrhy na členy návrhové komise: Ing. Jana Votavu, Jiřího Jecha a Jana Basaře a schválila Ing. Veroniku Kutilovou a Ing. Jaroslava Šebka jako zapisovatele.
4) schválila zprávu o činnosti ASZ ČR za uplynulé období přednesenou předsedou ASZ Ing. Stanislavem Němcem,
5) schválila zprávu Revizní komise ASZ ČR za minulé období přednesenou předsedou Revizní komise Ing. Jiřím Petrem,
6) schválila účetní závěrku ASZ ČR za rok 2007
7) schválila změnu stanov ASZ ČR tak, že v článku II. bod 2 se mění původní adresa sídla ASZ ČR Holubice 2, 252 65 Tursko na novou adresu: Dělnická 30, 170 00 Praha 7-Holešovice a uložila kanceláří ASZ ČR oznámit změnu sídla na příslušných institucích a státních úřadech.
8) vzala na vědomí vznik nové regionální organizace ASZ Tachov a doporučuje Radě ASZ ČR tuto ASZ přijmout za člena ASZ ČR.
Valná hromada uložila předsednictvu ASZ ČR:
9) pokračovat ve všech současných aktivitách uložených v minulých obdobích, které dosud nebyly uspokojivě vyřešeny.
10) nadále plně podporovat reformu zemědělské politiky představenou ministrem zemědělství Petrem Gandalovičem veřejnosti v dubnu letošního roku.
11) pokračovat v úsilí o snižování nadbytečné byrokratické zátěže kladené na zemědělské podnikatele zejména prostřednictvím aktivit v Antibyrokratické komise Mze. Prosazovat diferenciaci podmínek v zem. podnicích podle závažnosti rizik
12) prosazovat podstatné zjednodušení podmínek k plnění hygienických a veterinárních standardů při tzv. prodeji ze dvora, včetně malokapacitních porážek.
13) vypracovat a prosadit návrh Charty práv farmáře, jako závazného dokumentu, který by jasně vymezil roli zemědělců vůči státu a naopak
14) požadovat po ministrovi zemědělství urychlené nastavení co nejjednodušších podmínek Cross-compliance s minimem subjektivního hodnocení a s dodržením minimálního počtu kontrol požadovaných EU
15) zabývat se definicí rodinné farmy a jejího případného začlenění do legislativního rámce ČR, dále se zabývat dořešením podmínek při převodu farmy na další generaci (i mimo PUZČ)
16) nadále plně podporovatnávrh zákona předložený ministrem zemědělství Petrem Gandalovičem na vypořádání majetkových podílů, na něž vznikl oprávněným osobám nárok v souvislosti s transformací ZD dle zákona č. 42/1992Sb. VH zároveň apeluje na vládu i poslance, aby schválením tohoto zákona umožnili, byť s mnohaletým zpožděním, narovnání vlastnických vztahů v této oblasti
17) trvat na urychleném řešení tzv. nepřístupných pozemků pro jejich vlastníky, což VH považuje za bezprecedentní porušování vlastnických práv
18) prosazovat změnu zákona o prodeji státní půdy č. 95/1999Sb. a prosazovat pozastavení prodeje státní půdy v katastrech (popř. ponechat rezervu), kde budou probíhat pozemkové úpravy.
19) nadále plně podporovat zavedení a prohloubení modulace včetně dalších opatření, která zvýhodňují zemědělské subjekty, které na venkově pomáhají vytvářet lepší podmínky pro jeho osídlení. Podmínkou je, že ušetřené prostředky ze snižování přímých plateb v závislosti na velikosti farem zůstanou v ČR a budou využity pro navýšení současných alokací v PRV - zejména pro opatření Zahájení činnosti mladých zemědělců, na Pozemkové úpravy a na další opatření pomáhající zamezení degradace půdního fondu
20) v Národním monitorovacím výboru pro Program rozvoje venkova prosazovat úpravu bodovacího systému tak, aby žadatel, který při předchozím podání projektu neuspěl pouze z důvodu nedostatku alokovaných prostředků na daný titul, mohl být v dalším kole zvýhodněn počtem bodů, dále prosazovat navýšení prostředků na dotační titul PRV Zahájení činnosti mladých zemědělců tak, aby mohli být vykryti všichni žadatelé s bezchybně podaným projektem
21) usilovat o změnu zákona o dani z nemovitostí (která v současné době umožňuje až 500% navýšení dle rozhodnutí obecních zastupitelstev) ve smyslu odstupňování daňové zátěže dle druhu nemovitostí - například formou úpravy tzv. místních koeficientů dle § 12 zákona u zemědělské půdy buď zrušit nebo ponechat stávající úroveň těchto daní.
22) vést jednání o prohloubení spolupráce s dalšími pravicovými nevládními zemědělskými organizacemi a nabídnout jim členství v ASZ ČR.
Valná hromada ASZ ČR, 20.6.2008, Jihlava
Fotografie z VH naleznete zde: 10. Valná hromada ASZ ČR v Jihlavě